10 oktober 2009

Radio Danes

Jaha, det var det. Skönt att bara ha lyssnat på radio. Resultatet helt logiskt: det är 1997 års kval all over again, med Danmark i rollen som Österrike. Jag slapp se på tv om Henke Larssons offsidemål var regelrätt, jag slapp dras mer med än jag behövde i en sak som var förlorad redan den 6 juni, när vi förlorade mot Danmark hemma, jag är ganska nöjd med det, jag skiter i vilket, jag tänker hålla på Slovakien och Nordkorea i VM och när det blir klart vem av Hamrén eller Lennartsson som tar över så kan ni väl höra av er....

...men om Portugal tänker tappa poäng mot Ungern så är jag på igen...

5 kommentarer:

entzauberung sa...

Det är exakt 1997 igen - ett landslag som inte gör mål trots bollinnehav och en förbundskapten som suttit för länge.

Skägget sa...

Det blir varken Hamrén eller Lennartsson. Det blir Backe.

MacAdam sa...

Då missade du också femmans fascinerande dokumentär (alldeles före matchsändningen) om mannen som gjorde sig hatad av hela Danmark i kvalmatchen 2007, genom att vara precis där han inte skulle vara och förvandla ett nervpirrande 3-3 i slutminuterna till ett förnedrande danskt 0-3-nederlag. Det var både komiskt och tragiskt att se honom berätta om "den värsta erfarenheten i mitt liv". Han skyggade inte en sekund för insikten att han gjort katastrofalt fel. Modigt faktiskt att berätta. Även om vi inte fick veta hans namn (det behövdes ju inte) så talade han rakt in i kameran och återkallade vad som hänt. Den måste sändas i repris någon senare gång.

Matchen? Dags för Sverige att bygga ett yngre landslag, det är allt jag säger.

Jesper sa...

entzauberung: Ja, och nu blir det en blomsterkvast inför ett ödsligt Råsunda för Lagerbäck på onsdag, precis som det blev för Tommy Svensson. Eller, förresten, Lagrbäck kommer aldrig att bjuda på så mycket offentlighet, han kommer att fullgöra sitt uppdrag, som tar slut i och med albanienmatchen, och så kommer han att gå över till nästa uppdrag för SvFF eller Uefa och det kommer inte att vara någon större dramatik med det, tycker han själv.

MacAdam: den där mannen saknades på plan igår, det får man säga.

MacAdam sa...

Jesper: Ja, han hade kunnat frälsa Sverige. Eller åtminstone Lagerbäck. ;)

Sen borde någon 2007 förstås ha knyckt den klassiska kommentaren från Englands möte med Västtyskland 1966:
(det står 1-1 i alutminuten och engelska supporters börjar rusa in på plan) "They think it's over - (engelskt mål i slutsekunderna) Well, it IS now!"