24 oktober 2009

Örgryte är årets Folkpartiet

Jag minns något val då jag läste att Folkpartiet var det största partiet i landet om man tittade på väljarnas "andrapartier". Alltså - det parti som flest röstberättigade svenskar hade som det parti man sympatiserade med "näst mest".


Som jag ser är årets Örgryte allsvenskans svar på Folkpartiet. Vi har varit väldigt många som hoppats att de skulle ta sig upp ur sin bottenlösa göl, och när de nu (mot alla odds) gjort det, så sitter vi här och håller tummarna löjligt hårt för att Allbäck och Santos ska mosa allt motstånd de sista tre omgångarna. Ja, så att de rentav kan slingra sig förbi BP eller Halmstad i den allra sista omgången.

Och om det nu blir som det verkar, att det blir ÖIS mot Assyriska i kval, antar jag att det kommer att ses som otroligt politiskt inkorrekt att föredra det göteborgska överklasslaget framför invandrarlaget från Södertälje.

Men det skiter jag i.

Inga kommentarer: