28 augusti 2009

We are Millwall from the Den

Det har väl med min gamla faiblesse för Millwall att göra. Intervjun med Kenny Pavey på SVT-sporten har malt i skallen sedan han fick chansen att kommentera kravallscenerna i samband med ligacupmatchen West Ham-Millwall i veckan.
Han pratade hela tiden i termen "vi" om Millwall och jag kan inte komma ifrån att jag gillar det anslaget. Jag har svårt att tänka mig en svensk spelare identifiera sig så starkt med en klubb han inte spelar för - särskilt vid ett sådant här tillfälle när fansen har orsakat upplopp.
Pavey uttryckte sig delvis rätt galet; "vi (Millwall) har ett rykte och ibland måste man leva upp till det" och jag är inte ute efter fotbollsspelare som försvarar huliganism.
Det intressanta är inställningen att Millwall är Kenny Paveys "vi". Även när det är jobbigt.

2 kommentarer:

Mali sa...

Av bilderna att döma, har många legat i ide i ca:20 år och nu vaknat....

Hagström sa...

Jo så är det nog! En sån här match lockar ut huliganer som nu är i 50-årsåldern...