22 augusti 2009

Ett 30-årigt förhållande får en törn

Jag har en prenumererad morgontidning som inte berättar för mig att Manchester United i veckan förlorade mot Burnley med 0-1. Ja, det är Dagens Nyheter det handlar om. Om jag bodde Alingsås eller Östersund skulle jag kunna förstå att en tidigt tryckt upplaga inte kan få med allt. Men i Fruängen, som måste betraktas som en närförort i Stockholm, måste man väl kunna få gårdagskvällens fotbollsresultat till frukostmackan. Och om det inte funkar med sena utlandsmatcher så vill jag åtminstone ha resultaten dagen därpå. *

Det här är ett klart bakslag för en som alltid alltid försvarar och kämpar för papperstidningens existens i internetsamhället.

*Nu var jag inte helt sanningsenlig - det faktum att Man U förlorat nämndes faktiskt i en bisats i en friidrottsartikel. Dock ej utan motståndare namngavs eller vilka siffror det handlade om.

1 kommentar:

Vaskarn sa...

Jag kan inte annat än instämma, förargades över det här så sent som idag, då jag utan att ha läst det i DN fick veta att Birmingham slagit Portsmouth hemma i onsdags. När jag bodde i Fruängen hade de en ruta med förrgårdagens sena resultat. Vad hände med den?

Har tänkt att kontakta DN i frågan, och blir bara mer besluten nu. Du som är i branschen kanske kan lägga ännu mer tyngd bakom orden?