30 juni 2009

Sommar och sol

Jag läser i malmötidningarna att U21-landslaget förlorade mot England för att Labinot Harbuzi inte fick spela första halvlek. Jamen, precis vad jag sa till frugan när jag såg den dåliga markeringen på hörnor. Att det där, det skulle Labbe ha styrt upp.

Sen såg jag i en annan tidning att Molde slog Lyn med 4-0 i Tippeligan häromdan. 1-0 gjorde Pape Diouf och 2-0 gjorde Mame Diouf. Ett koncept för framtiden: värva äkta par. Norge går först, som alltid. Eller om det är Kjell Jonevret.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sydsvenskan är oerhört positivt vinklad mot Malmö- eller före detta Malmöspelare. Toivonen ansågs bättre än Wernbloom mot Vitryssland, Daniel Andersson var en felfri ryggrad mot Danmark osv. Den vinklingen är så tydlig och distinkt så att det måste vara ett redaktionellt publicistiskt beslut.

Samma gäller även kultur - nu har till exempel det "skånska"-programmet Mia och Klara prisats.

Jesper sa...

Petter: du har helt jävla rätt. Men eftersom vi skåningar är minoritet får vi bete oss som vi vill mot vem som helst. Dae inget mer me de, som Tomas Möller brukar säga.

Unknown sa...

ha ha - jag böjer mig för det