16 juni 2009

Berg, stån opp

"Påminner ganska mycket om det gamla landslaget" sms-ade jag till Ulf när Vitryssland gjorde 1-0. Sen blev det annat av. Det var faktiskt ganska roligt att se. Men vänta nu, var det inte en pärm som Guillermo Molins satt och läste i innn han byttes in? Är inte förbundskaptenen samme Tommy Söderberg som ansågs som defensivapostel under sin tid som A-landslagsbas? Var det orättvist, har han ändrat sig ellr är det helt enkelt en väldig skillnad mellan U 21-fotboll och riktig vuxenfotboll?

Som mellan Confederations Cup och VM, ungefär?

2 kommentarer:

Cliff sa...

SJälv fick jag tydliga EM04-vibbar. Söderberg satt och mös på bänken, Sverige körde över ett öststatsland ur balans i första matchen.

Nu blir vi utspelade av Italien men räddar 1-1 på ett osannolikt drömmål (Harbuzi?), sen blir det 2-2 mot Serbien.

Italienarna skriker om mygel och skandal och vi åker ut på straffar efter att ha varit det spelmässigt bättre laget mot Tyskland i semifinalen.

Jesper sa...

Jag vet inte om vi alla är störda på samma sätt, eftersom vi tror att historien alltid måste upprepa sig. Själv tänkte jag på när jag satt på Råsunda försommaren 1996 och såg A-landslaget köra över just Vitryssland med just 5-1. Lekfullhet, överlägsenhet, briljans och ett pånyttfött Sverige, trodde alla. Sen blev det 0-1 mot både Österrike och Skottland...