10 december 2008

Tack Sören, välkommen Bernd

Ligan för "Saker en tränare inte bör säga eller göra om han vill behålla jobbet" fick på tisdagen överraskande en ny ledare. 

Det är Real Madrids numera före detta tränare Bernd Schuster som genom sitt blixtuttalande - "Det går inte att slå Barcelona på Camp Nou. Det är deras år i år." - gick raka vägen upp på förstaplatsen. Enligt uppgift till Tre Hörnor Straff handlade det bara om sekunder innan Real Madrids president Ramón Calderón både hade kickat Schuster och anställt hans efterträdare.
Bernd Schuster var uppenbart tillfreds när han talade med Tre Hörnor Straff:
- Det borde inte gå att slå. Det här är mitt år.

Ligan har länge toppats av Sören Cratz, som har förefallit ohotad på förstaplatsen efter sin skamlösa flört med Bajenpubliken 2002.
Den detroniserade mästaren försäkrar för THS att han inte är bitter.
- Rekord är till för att slås. Jag gjorde allt jag kunde den där kvällen på Söderstadion och det är bara att gratulera Bernd.

1 kommentar:

Hagström sa...

Jag är glad att jag fick uppleva Cratz ärevarv på Söderstadion. Visst ska det inrangeras under kategorin "saker en tränare inte bör göra" - jag hade själv varit rasande om jag rest 60 mil och fått se min förlorande tränare gladeligen ta emot hyllningar från hemmafansen.
Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att en klubb borde agera med mer kyla än dess fans. Här har vi en debatt som går ut på att fotbollspubliken skämmer ut sig själv och fotbollen med hat- och hotramsor.
Och så får vi en situation när fotbollspubliken faktiskt hyllar en tränare från bortalaget. Denne tränare tackar då för hyllningarna, med resultatet att han får sparken.
Något känns fel i detta.