25 november 2008

Fem av tolv

För övrigt är fem nationer från Norden av dam-EM:s tolv deltagarländer nästa år. Finland är med som arrangör, men de övriga har kvalificerat sig: Island, Norge, Danmark och Sverige.

Jag vet inte hur dessa fakta ska användas men tyckte av någon anledning att informationen skulle förmedlas. Här är några förslag till användningsområden:

a) det rena nörderiet. Går det att hitta liknande intressanta exempel? Jämföra med den starka representationen från brittiska öarna i VM 58?
b) exempel på damfotbollens dåliga utveckling. Hur kan dessa små randnationer fortfarande tillhöra (dam)fotbollens tungviktare?
c) jämställdhetsfokus. Är det helt enkelt ett exempel på att man i Norden är någon slags föregångare när det gäller jämställdhet? Här uppe är det tydligen helt okej för kvinnor att spela fotboll, därav våra starka landslag.
d) som exempel på att Hagström börjar bli gaggig. Har han inget bättre att komma med?

3 kommentarer:

Anonym sa...

c) följt av b), sen kommer a) med d) som bubblare.


max lindberg

Hagström sa...

Hade väntat mig denna kommentar: D! D! D!
Alltså bättre utfall än väntat. Tack signaturen "max lindberg"

Cosmo sa...

Att kommentera alternativ D är som att skjuta en straffspark mot öppet mål så jag avstår det.Dessutom tycker jag inte du är speciellt gaggig bara fruktansvärt gammal.Nu kommenterade jag d-alternativet ändå,fan det kanske är jag som är gaggig.