25 september 2008

Jag kunde inte sagt det bättre själv

Fascinerande att en toppman i Djurgården uttrycker exakt vad jag känner själv. Ur Johan Esks snack med Tommy Jacobson i dagens DN:

... (om att eventuellt engagera sig i Djurgårdens hockey)...
- Jag kan aldrig tänka mig att engagera mig i något där Anschutz är inblandad. Philip Anschutz värderingar är så långt ifrån mina man kan komma. Hans åsikter ligger längst ut på den kristna högerkanten. Det är en skymf mot Djurgården, mot klubbmärket, att han är ägare i klubben.
- Jag blev besviken att supportrarna inte reagerade hårdare på det. Det verkade inte spela någon roll var pengarna kom ifrån.

2 kommentarer:

Erik sa...

Enligt Fokus så kommer det att bli Anschutz bolag AEG, som svarar för driften av Lagrells skrytbygge (Nationalarenan). http://www.fokus.se/2008/09/arenafeber/

Hammarby Fotboll kommer därigenom att hamna i en rätt besvärlig situation. AEG äger ju 49 % av Hammarby Fotboll och skulle säkert se att Hammarby spelar så många som möjligt av sina matcher i Solna. Men de kommer ju att "få" en egen anläggning av Stockholms Stad, som är så stor att inte ens stockholmsderbyna i fortsättningen kommer att behöva flyttas.

Hmmm...

Hagström sa...

Det känns lite som en soppa allting. Kommer inte AEG att få driften av Hammarbys nya arena också? Det känns som att det skulle vara fördelaktigast för dem att avveckla de 49 procenten i Hammarby och i stället försöka pungslå klubben på så hög hyra som möjligt.