06 maj 2008

Allsvenskan i våra fordon

Min IFK-kompis Andy Ek drömmer mardrömmar om traktorer och Ljungskile.

Själv funderar jag på vilka fordon som symboliserar de andra lagen. AIK är Porche Cayenne förstås, pråligt, vråligt, sticker i ögonen både för pengarna och den bisarra bensinförbrukningen, IFK Volvo, Gais mycket gammal Volvo med målarfärg över rosten. Hammarby skulle förstås önska att jag sa en urgammal Alfa Romeo, snygg att se på men går sönder var hundrade meter, men i ärlighetens namn är det ju si och så med den sorglösa spelskönheten på Söderstadion numera. Halmstad är skördetröska, Assyriska såklart Beirutmerca med tonade rutor och sänkt chassi, GIF Sundsvall Arctic cat.

I Djurgården vet jag att nästan alla spelarna kör Audi, men är det verkligen rätt känsla. Kanske. Trist, dyrt, snabbt, säkert. Fan. Är det dit vi kommit?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så det går när alldeles för mycket fokus läggs på det blåa i dif-skölden och den röda färgen helt glöms bort. Inte ens bortaställen är ju längre röda! Detta ständiga huvudböjande för kapitalisterna.

Anonym sa...

Ha ha ha!

Hoppas bara DIF:s fys- och läkarteam är bättre än VAG-verkstäder. Annars bär det raka vägen ner i Superettan... :-D

Hammarbyare cyklar på en stulen förlåt LÅNAD regnbågsfärgad damcykel utan lysen - eller?

Själv har jag en Ford skåpbil - och det kanske kan betyda ...eeh ...Gefle?

Jesper sa...

Djurgården är väl snarare nån sån där liten japan som gärna vill vara en sportbil?