20 april 2007

Cold cold heart

Året var 2003. Bush och Rumsfeld invaderade Irak, Anna Lindh blev mördad och det gick inte särskilt bra för Öster heller. Få människor tänker idag tillbaka på Christer Thor, Björn Stringheim och Denis Velic och deras insatser under denna säsongen och det finns bara en anledning till att jag gör det - de visade att det gick att undvika sistaplatsen i en 14-lagsallsvenska med 17 poäng. 3 segrar, 8 oavgjorda, 15 förluster. Och ett Enköpings SK som buffert mellan dem och avgrunden.

Det känns tyvärr redan som om det är målet Trelleborgs FF får rikta in sig på. Nu kan man ju, i likhet med mången countrylåt, hävda att det säkraste sättet att bli besviken i kärlek är att gardera sig på förhand mot just besvikelse, men jag är ledsen, som TFF-are är man helt enkelt för luttrad. Rekordmässiga 22 matcher utan seger, sammanlagt 27 poäng på de två senaste allsvenska säsongerna - förstå oss om minsta tecken på att även Conny Karlsson är en slarver och suput som kommer att krossa vårt hjärta får oss att reagera genom att snabbt dra tillbaka vårt emotionella engagemang.

Another love before my time
makes your heart sad and blue
And so my heart is paying now
from things I didn't do
In anger unkind words are said
that make the teardrops start
Why can't I free your doubtful mind,
and melt your cold cold heart?


Så sjunger han, Conny, med Hank Williams ord. Lita på mig! säger han. Glöm bort åren av flaskor i tvättkorgen och misshandel på lördagnatten, den här gången blir det bra! Beställ hem den där matchen på pay-per-view på söndag och strunta i familjen fast din fru för en gångs skull är ledig på helgen. Tänk på det som verkligen är viktigt här i livet!

Och jag säger, jag önskar jag kunde. Men jag vet inte om jag vågar.

3 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Måste helt utanför ämnet och alldeles nonchalant bara posta den här länken. Upptäckte den just och tycker den fint visar på vilken krälek hans fans hyser till honom.

Bara det. (Och Trelleborg klarar sig kvar, jag är övertygad. Tycker egentligen inte de sett SÅ dåliga ut hittills.)

Eric Goesta Rosén sa...

kärlek, naturligtvis, inget annat, ingen krälek.

Jesper sa...

goesta: Ja, vad ska man säga om en pågen? Annat än att jag ber till Gud om att han ska finnas kvar i den blågula tröjan, och förhoppningsvis trivas i den också.