30 mars 2007

Besame mucho - Guide till Allsvenskan (del 2)

Vilket allsvenskt lag motsvarar vilken Beatleslåt

(tillägnas särskilt kollegerna på Grönvita sidan upp)

AIK - March of the meanies

Brommapojkarna - Hello goodbye

Djurgården - I should have known better

Elfsborg - Not a second time

Gais - You never give me your money

Gefle - Mother Nature's son

IFK Göteborg - Taxman

Halmstad - The Fool on the Hill

Hammarby - She's leaving home

Helsingborg - Can't buy me love

Kalmar FF - I don't want to spoil the party

Malmö FF - I'm only sleeping

Trelleborgs FF - For no one

Örebro SK - She came in through the bathroom window

7 kommentarer:

Mats sa...

Av en ren händelse är "For No One" min favorit i denna samling, i synnerhet är den fantastisk i Emmylous tappning. Frågan är om det gör mig till en TFF-supporter.

Anonym sa...

March of the meanies har jag aldrig hört. Är den på Yellow Submarine?

Hur som helst så protesterar jag å det grövsta!

De andra låtarna: kongenialt.

Jesper sa...

lee: men erkänn att "Baby's in black" vore för banalt! Och ja, "March of the meanies" är på Yellow submarine.

bad boy: Jag förstår att frågan är känslig. Rent musikaliskt föredrar jag "I should have known better".

Anonym sa...

IFK Göteborg - Yesterday?

...grönvita sidan upp! sa...

Ang AIK: "Get Back" hade funkat. Eller, med tanke på klubbens band med fotbollsförbundet, "Drive My Car" eller "Back in the USSR".

Meanies är blå, inte svarta.

Bajen? Hundrafemtio olika associationer som dyker upp i den här nördens hjärna, men jag landar någonstans mitt emellan "Getting Better" och "The Long And Winding Road", kan bli vilket som beroende på hur säsongen utvecklar sig.

Jaja, tala i egen sak.

Studiomannen sa...

Inget lag som passade in på "I'm a loser"?

Jesper sa...

studiomannen: "I'm down" är en bättre låt, om man nu vill ha nåt åt det hållet.