12 november 2006

Det gick ju sådär

Strax efter den där straffen som kunde ha varit straff och som i såfall skulle kunna ha gjort ett annat svartgult lag till svenska mästare fanns det en och annan som muttrade om dagens match i, nej jag skämtar inte, Royal League, som en möjlighet till revansch.

Då skulle det visas vilka som var moraliska mästare. Tja. Resultatet är ju ganska entydigt. För att tala Carl Bildtska, en förnedring ska kallas en förnedring. Jag vet ett lag som ska hem och utvecklas.

13 kommentarer:

Hans sa...

Det har du rätt i full förnedring.

Men är det inte en lite märklig sits att sitta i och vara Djurgårdare idag och anstränga sig för att vara skadeglad gentemot lag som faktiskt (sen kan man ju tycka vad man vill om det...) spelar Royal League, och faktiskt förnedrade DIF under allsvenskan.

Men är det så du vill slösa dina dagar, så, fint med mig.

Jesper sa...

Tillåt mig att återigen dra fram fader Willibalds replik ur "Röde Orm": "Må varg riva varg, så få Guds lamm lindring." För oss icke-stockholmare är det alltid egendomligt, och en smula komiskt, att bevittna den balkanmässiga frenesin i era klankonflikter.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Å, men jag behöver verkligen inte anstränga mig! Det räcker med att någon viskar Arnefjord så blir jag på bättre humör genast.

Däremot begriper jag förstås att detta för utomstående framstår som vrickat. Det är vrickat. Men det är väl i någon övergripande kosmisk mening vrickat att alls bry sig om vilka som vinner allsvenskan, eller åker ur, eller kommer upp också.

Dessutom borde vi kanske fixa hit en gnagarskribent till Tre Hörnor. Det finns en obalans här i dag. Hugade sökare kan höra av sig.

Hans sa...

Touché, Isobel. Touché.

Eftersom jag tycker att det är brist på humor och kreativitet att kasta bananer på djurgårdens målvakt, och eftersom jag aldrig bott nära solna, är jag diskvalificerad som gnagarskribent. Skulle däremot kunna bidra med en eller annan insikt om den isländska högsta- och andraligan, men antar att allmänintresset är för litet.

Brommapojkarna i allsvenskan? Har helvetet frusit över ännù? Goddamn.

Jesper sa...

Herregud, ska vi snacka om obalans så borde vi fixa en geflesupporter, en kalmaranhängare, en guligan och en Öster-ultra...

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Skillnaden ligger möjligen i att vi är flera skribenter här som aktivt ogillar AIK, och därför regelbundet diktar lömska elakheter om Solna-klubben. Något ex Öster sällan utsätts för.

Jesper sa...

isobel: sant, sant. så hitta en skrivkunnig aik-are!

Anonym sa...

håller med - som aik:are och nyvärvad trehörnor-läsare kan jag tycka att det blir lite väl mycket gnaget-bashing

Eric Goesta Rosén sa...

Finns det alls skrivkunniga AIK:are? Kan inte på rak arm erinra mig en enda.

Anonym sa...

du ser - precis den attityden är det som är denna bloggs största brist

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Va, men det är väl inte vårt fel om en läsare gör en sådan kommentar!? Däremot vet jag inte om jag personligen känner någon aik-supporter som skulle funka som skribent här, men som sagt, hör gärna av er om ni vill ansöka!

Anonym sa...

jag tycker inte heller att det är ert fel - men det passade bra in att kommentera det eftersom det var gnaget-bashing diskussionen handlade om... och jag kommer stanna ett tag till på denna blog

Anonym sa...

Kan dock hålla med om att det inte finns någon bra AIK-blogg iklass med de dito som finns för flera andra klubbar.