09 oktober 2006

På tal om ingenting...

...träffade jag på den ytterst begåvade Sportbladetskribenten Erik Niva i tunnelbanan efter matchen i lördags. Han hade med sig en norrländsk kompis som var aspackad på det självklart sociala sätt man bara finner hos landbygdsbor. Jag kom att tänka på det, eftersom Niva skrivit en väldigt bra artikel om Olympique Marseille i Aftonbladet häromdan. Jag och Ystén satt under matchen och filosoferade över det märkliga faktum att både Tobias Linderoth och Zinedine Zidane är födda i denna stad.

För att återigen byta ämne gläds alla vi Fight club-anhängare naturligtvis över Frankrikes förlust mot Fight club-landslaget par préférence, Skottland, i lördags. Och så måste jag till sist citera The Guardians Paul Doyle om Irlands 5-2-nederlag mot Cypern:

"It's tempting to talk about the weather. Or the price of houses. Or gonorrhoea. Anything, really, other than Saturday's outrageous humiliation in Cyprus. Any Irish person who didn't at least contemplate burning their passports while watching the 5-2 rogering in Nicosia should, well, have their passports burned."

2 kommentarer:

Redaktör Slätt sa...

Du ser, jag sa ju att den där Niva har koll på läget. En av ytterst få i de där rosa bladen.

Jesper sa...

Ja, helt rätt! Må han (och hans norrländske kompis) leva och frodas!