03 juni 2007

"Squeal like a pig"

Ständigt ny mark för Lagerbäcks mannar. Under tysklandsmtchen i somras tänkte jag att jag aldrig sett ett lagerbäcklandslag ligga under med 0-2 efter 12 minuter. I Belfast i vintras att det aldrig förlorat mot ett på papperet sämre lag. I Köpenhamn igår fick de plötsligt en 3-0-ledning efter 25 minuter - jag undrar om ett svensk lag NÅGONSIN lett ett tävlingsmatch med 3-0 efter 25 minuter - och sen tappade man liksom räkningen på chockeffekterna. Det är som om någon karmisk kraft har bestämt sig för att utsätta slumpminimerarna och trygghetsnarkomanerna för så myckt slump och otrygghet som bara är möjligt, som en sportslig motsvarighet till "Den sista färden" ungefär.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar om den förste som sprang in på planen för att "snacka" med domaren är banjo-talang...

Jesper sa...

Även Christian Poulsen, om man ska döma efter utseendet...

Anonym sa...

jag tycker att den här nya grejen med ett svenskt landslag som tappar ledningar är obehaglig. det här visar liksom att nordirland inte var en slump. på det gamla goda tidiga 2000-talet kunde man luta sig tillbaka bekvämt när di blågule tagit ledningen.

Anonym sa...

Instämmer, jag brukar alltid säga att jag inte kan slappna av förrän Sverige leder med 3-0. Det gäller tydligen inte längre, och vems fel är det? Vem var svensken som inte kunde låta bli att släpa med sig en gitarr till den danska vildmarken? Eller hände detta också medan Bobby Ewing stod i duschen?

Och för att förvirra de invanda begreppen ytterligare beskrev danska TV2 i sin tablå för lördagskvällen matchen som "en stjerneduel mellem et stærkt dansk kollektiv og sublime svenske individualister". Va??!

Studiomannen sa...

Jag vet att man inte ska jämföra, men en viss gentleman i MFF:s organisation (och det är inte uteslutet att han minns vårt samtal) sade till mig i paus på Strömvallen förra året:

"Skönt. Nu kan man sitta på läktaren och bara ta det lugnt..."

Jesper sa...

studiomannen: Och då känns det ändå som om det är mer förståeligt att tappa 0-3 mot Danmark än mot Gefle. Vem var dt som uttalade dessa famous last words förresten?

Studiomannen sa...

En man som började sin karriär med att stå i klacken i många år....