29 maj 2007

Barnen gråter utanför Söderstadion

Kvarnen har visst blivit av med sitt alkoholtillstånd. Detta för att även barnfamiljerna ska kunna gå dit, enligt Jackie Nylander (v) i tillståndsutskottet. Som snart del i en barnfamilj begriper jag inte riktigt argumentet. Eller bör inte föräldrar dricka alkohol alls? För det är väl inte barnen som serverats för mycket på Kvarnen?

Viktigaste anledningen till detta kvasiinlägg är dock möjligheten att få använda den här rubriken och ställa några frågor.

- Varför gråter barnen?
- Varför är de utanför och inte inne på söderstadion?
- Håller barnen på Hammarby?

Jag är uppriktigt nyfiken, då jag aldrig förstått vad uttrycket handlar om.

4 kommentarer:

Patrik sa...

Det var länge sedan!

Det här börjar likna DN's fotbollsforum.

Nåja, jag tror du vet, jag tror i alla fall jag vet att nån förr i tiden tyckte synd om de barn denne någon hävdade stod utanför Söderstadion och grät för att det var fullt på Söderstadion och därför borde staden bygga nytt för Bajen. Detta var inte samma någon som tyckte att staden borde bygga en ny arena eller låta renovera den gamla för Stockholmarnas lag, laget som startades av hamnsjåare i Värtan.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Aha, jag som trodde att det hade något med resultaten att göra. Men har någon alltså använt gråtande barn på allvar som ett argument för nybyggnad?

Patrik sa...

Jo, jag tror minsann det, men jag har för mig en hel del gjort sig lustiga över det med jämna mellanrum. Anyway, sökte lite och fick bara följande möjligen indirekta bevis. Tydligen gråter barnen inte längre sedan dom byggde över Nynäsvägen.

Patrik sa...

http://www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=68
var länken.