27 maj 2009

THS sportchef kräver...

Man måste vara ganska kinkig, alternativt jobba på kvällstidning, för att orka bråka om vilken svensk forwardsreserv som ska sitta på läktaren mot Danmark och Malta. Men för oss som minns när Ullevi skanderade Yksel Osmanovskis namn före EM 2000, eller när Söderberg och Lagerbäck attackerades av Mats Olsson för att "mobba" Stefan Selakovic, är lanseringen av Tobias Hysén som ny joker inte särskilt förvånande. Det opelade kortet är alltid det bästa. Men varför är det ingen som driver kampanj för Toivonen?

4 kommentarer:

Ulf sa...

Bortsett från det hade Wernerson en poäng när han i SVT i går sa (ungefär): "Jag har inget emot att spelare kommer med på gamla meriter. Men Rosenberg har ju inga meriter."
Rosenberg har varit avbytare i landslaget en massa år, har en lång historia av att se uppgiven ut på träningarna och en lång historia av att sumpa de chanser han får när han väl får hoppa in. Men han tog knytnäven från Poulsen bra, det måste man säga.

Cliff sa...

Mats Olsson skrev en intelligent kommentar i Expressen idag: "Hysén fick chansen i landslaget när han spelade i Djurgården, men tog den inte". När tog Rosenberg chansen i landslaget?

Kanske hans spetskvalitet är att hoppa in och trashtalka motståndarbackar? Var problemet mot Spanien i EM att Puyol & Co inte förstod skånsk tyska lika bra som Poulsen?

Anonym sa...

Jag vill ju helst inte se varken Hysén eller någon annan göteborgare i landslaget.

Men om jag tillfälligtvis ska ta på mig objektiva glasögon så skulle ju Hysén vara en intressant ersättare åt Chippen. Jag följer inte Al-Hilal-ligan intensivt, men hans senaste insatser i landslaget har (snällt sagt) lämnat en del att önska.

Jesper sa...

Jag antar att det är Elmander som avses med "gamla meriter". Nej visst, jag förstår att man kan ifrågasätta Rosenberg. Men då tycker jag återigen att Ola Toivonen med en bra debutsäsong i Holland bakom sig borde vara ett mer naturligt namn att lansera än en aldrig så framgångsrik allsvensk.