18 juni 2008

Nervositetsfördriv

Marknadschefen på Offside ringer och säger att han har en "läskig känsla" inför kvällen. Det är precis vad jag själv har, så jag vill inte höra på honom. Han vill inte prata mer om saken heller, så det löser sig till det bästa. I alla fall blir jag glad när bokförläggaren jag hyr kontorsplats av kommer in och frågar om det finns nånting i fotbollsreglerna som hindrar att man lyfter upp en egen spelare. Han har tydligen sett på rugby där de gör så på inkast hela tiden. Ser framför sig hur man lyfter upp sin spelare på varenda hörna och låter honom nicka i mål från 3 meters höjd. Sen lyfter motståndarlaget upp sin back och så har man fotbollens motsvarighet till den där formen av tornerspel man lekte som barn där man satt på varandras axlar.

Själv skulle jag numera gärna se att ett par lagkamrater sköt på när Henke Larsson försökte nå inspelen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att det här har med inlägget att göra men det är roligt att Carl Bildt raljerar på sin blogg över att Reinfeldt ska "flänga till Österrike för att titta på fotboll" och att han bara fick korthuggna svar här om dan när han ringde och ville prata om läget i världen mitt under en fotbollsmatch.

Unknown sa...

Med anledning av att jag har gjort domar-regelprov vet jag att man inte får klättra på någons axlar, inklusive medspelare. Då blir det indirekt frispark.

Att lyfta upp någon kan därför tolkas som att den som blir upplyft klättrar.

Anonym sa...

Zlatan haltar ut efter sju minuter, Mellberg frilägesutvisad efter en kvart och 0-1 genom Fredrik Stoor minuten efter – i egen kasse. Varefter han ber om att bli utbytt, Dorsin tar högerbacksplatsen och resten är inte svårt att föreställa sig. Kossackoffensiv räknar inte morgondagar. Guds extas.

Lagerbäck och toppärmen blir uppvisade på läktaren, Ryssland vinner 4-0 och jag blir ungefär 24 000 :- plus en evig "vad-var-det-jag -sa-upplevelse rikare.

Jesper sa...

daniel: det löser frågan. Jag ska vidarebefordra infon. Det är så mycket fotboll jag orkar tänka på just nu.