13 april 2008

A case of identity II

Bollinnehav 57-43, skott 17-7, skott på mål 7-3 och mål 0-0. Det är nån minut kvar, men redan kan jag säga att jag känner igen Elfsborg sen förra säsongen.

Som jag tänker fortsätta att hävda gäller dessutom, i denna tudelade Allsvenska, att inte förlora ett enda poäng mot ett lag från undre nivån, allra minst på hemmaplan.

Jag tror i och för sig att Malmö FF kommer att råka ut för just detta ikväll. Men mot Örebro kan Elfsborg faktiskt inte skylla på derbyfaktorn.

P.S. Ser nu att Helsingborg lyckades ännu bättre, eller sämre, till att leva upp till sin fjorårsidentitet. 64-36 i bollinnehav, 2-2 i mål, kvitteringsmålet insläppt på övertid. Och Olof Lundh som trodde på dem som svenska mästare (och skrattade åt mig som envisades med att tro på HBK som guldkandidat...). Nej, i en tabell där det gäller att förlora så få poäng som möjligt av dem som ska tas är det fortfarande mästarna och Kalmar som ligger bäst till, med Djurgården tätt efteråt. Déja vu all over again, om John Hiatt sa. D.S.

Inga kommentarer: