12 april 2007

The spirit of Vångavallen

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk mössa. Och helt rätt att börja uppfostran i tid. Jag har själv funderat på att sätta ett dussin avkommor till världen, bara för att kunna utöka publiksnittet på V-vallen. Tyvärr faller det på att jag verkligen avskyr barn. Men man kanske kan förvara dem i en garderob mellan matcherna?

Jesper sa...

geumpy: Eller så ber du Thylander passa dem. Men ärligt talat, om du verkligen skaffar några tror jag att du skulle bli förvånad över hur snabbt de skulle förändra din grundinställning!

Anonym sa...

Barnmisshandel!

Sånger från nedre botten sa...

Klart att ens egen avkomma knäcker en. Men det finns delar ur en låt som alltid gör sig påmind när det här ämnet kommer upp:

It might be fun to have a kid that I could kick around
A little me to fill up with my thoughts
A little me or he or she to fill up with my dreams
A way of saying life is not a loss
/.../
It might be fun to have a kid that I could kick around
Create in my own image like a god
Id raise my own pallbearers to carry me to my grave
And keep me company when Im a wizened toothless clod

Med tanke på bilden så tycks den gamle gubben som skrev raderna ha slagit huvudet på den berömda spiken (nej, jag är inte det minsta avundsjuk över att din avkomma håller på samma lag som du).

Nu får ni googla...

Jesper sa...

sånger: Just Lou Reed är kanske inte mannen att besjunga livets mer okomplicerade sidor. Det måste erkännas att flickan på bilden själv säger att hon håller på Malmö FF. Härav hennes något tjuriga min, som jag i sig tyckte manifesterade något äkta TFF-aktigt. Nå, jag har väl snart Janne Josefsson på dörrklockan...

Anonym sa...

Skön humor Jesper!
Mer sånt!
Allt gott!
Erik

Sånger från nedre botten sa...

Ajajaj, iffiffare! Jag vet hur det känns. Det svider säkert lika mycket i dig som det sved i mig när min dotter kom hem sjungandes gnagettexter till Bajenlåtar.

Nåja, de kanske hittar hem för eller senare.

Jesper sa...

sånger: I den åldern har de ännu inte klart för sig att det finns motsägelser mellan att hålla på ett lag och att hålla på ett annat. Och ganska ofta undrar jag om de inte är lyckligare än oss som är äldre. Dessutom förefaller Siri helt ointresserad av fotboll när den visas på tv. Vet inte om det finns en könsskillnad där, för sju av tjejerna i klassen spelar fotboll i NSK och är ytterst engagerade, men det är bara killarna som bryr sig om sånt som spanska ligan, Ronaldinho, fotbolls-VM på tv etc.

Erik D - tack och trevlig helg!