12 november 2006

Vi här bak i bilen

En smula brydda blir vi av dagens Expressenuppgift om att Zlatan Ibrahimovic är den kändis som "barn i åldrarna 10-12 år helst vill åka på bilsemester med". Vad skulle Zlatans funktion under denna bilsemester vara? Skulle han köra bilen, eller skulle han sitta i baksätet med 10-12-åringarna och spela dataspel med dem? Och framför allt, vem har formulerat frågan och varför?

En smula imponerade blev vi också av TV4-sportens mod att angripa Häckentränaren Reine Almqvist, som haft fräckheten att visa dåligt humör mot kanalens undersökande reportrar efter kvalnederlaget mot Brommapojkarna. För detta hånades han med befogad grundlighet och hätskhet i programmets inslag "Kanon och kalkon". Skönt att vi lever i ett land som hårt straffar varje försök att ta ton mot yttrandefrihetens otadliga riddersmän.

4 kommentarer:

Anonym sa...

TV-4-sportens valspråk har väl alltid varit "Vi är beredda att slå in alla öppna dörrar hela tiden"?
Eller något åt det hållet...
Jag tror att Zlatans leende appellerar till barn. Herregud, det smittar ju tillockmed av sig på mig då och då.
Jag är 34 år, kanske jag ska tillägga för ordnings skull.

Jesper sa...

Ja, jag undrade bara vad Zlatan skulle göra specifikt på en bilsemester...

Anonym sa...

Det sägs att Zlatan ALLTID har en boll med sig i bakluckan på bilen.
Sött, på något sätt.
Barnen vill väl kicka boll med honom? Den där barn-artisten Frans borde vara expert på området. Fråga honom!

Jesper sa...

Det ska jag göra nästa gång jag stöter på honom.