08 november 2009

Ett svennigare Assyriska

Svenne Banan-klubben Assyriska, talade Ulf om för ett tag sen. Jag har inte sett dem spela i år, men mitt intryck framför sportradion är att det i alla fall är betydligt mer så än när jag följde dem för fem år sen. De namn jag hör: Marklund och Näfver, Lorentzon och Berglund, Samuelsson och Östlundh. Då hette de Andreas Haddad, Kabba Samura, Zoran Manovic, Christos Christoforidis, Charles Sampson och Ivan Isakovic. På högerbacken fanns visserligen den äktsvenske slitaren Johan Ländin, men han kompenserades mer än väl av Ghassan Heamed till vänster. Jag minns än idag "Borken" Borgqvists häpna oförståelse över att spelarbussen en gång fått stanna för att Ghassan skulle ut och lägga sig på en refug och be. Det känns, rent spontant, som det fanns fler sådana karaktärer i Assyriska på den tiden, som det är mer Svenne Banan nu. Om man inte räknar Östlundh och Conny Karlsson som hedersassyrier förstås.

P.S. en timme senare. Och egentligen hade ju Assyriska tänkt helt rätt. Det skulle vara en svenneveteran i år. Fast det blev Tjernström och Mattias Jonson i st f Göran Marklund eller Dennis Östlundh. Synd, tycker jag, fast om det var nån man unnade, etc, etc D.S.

Inga kommentarer: