07 april 2008

Här Kaspars Goorks man

Helgen tillbringade jag i Riga, en fin liten stad som i likhet med andra Ryan air-destinationer blivit tillflyktsort för brölande engelska killgäng. Deras närvaro var det mest fotbollsrelaterade min helg hade att bjuda på, förutom att jag hade utsikt över Skonto Rigas hemmaplan från mitt fönsterbord på Latvija Hotels skylinebar. Ett sånt ställe som hade varit tillhåll för de snygga och sofistikerade hemma där valutan är stark, men där pojkarna från Londons förorter nu dansade till Absolut Sjuttiotal vid borden redan vid fyratiden på lördagseftermiddagen medan bartendrar i smoking betraktade dem med outgrundliga blickar.

Hemkommen bjöds jag dock på en glad överraskning. Min tilltro till min egen förmåga som tippare är solitt låg, men här hade jag prickat in min största jackpot sedan jag tippade Italien som vinnare i både tv och radio före VM i Tyskland. 3-1 till TFF mot Gais sa jag i Fotbollskanalen och 3-1 var vad det blev. Och så är jag speciellt glad att just Magnus Andersson får ut det man redan förra säsongen kunde se att han hade i sig.

Men IFK Norrköping! Är de inte bättre än så här? Jag var övertygad om att de skulle göra en Elfsborg och visa direkt att de var tillbaka för att stanna (och framför allr är jag övertygad om att det var så de själva hade tänkt sig saken). Kanske bäst att Cratz tar ett ärevarv när Peking kommer till Söderstadion så att han slipper ur det här äventyret.

1 kommentar:

Ulf sa...

Cratz ärevarv.
Vilken gullig, vemodig och urbota dum klassiker det är.