17 september 2007

Om det är nåt vi TFF-anhängare uppskattar så är det tusentals åskådares bedövande tystnad när våra hjältar gjort mål. Eftersom jag och Siri (vi utgjorde tillsammans Trelleborgs samlade hejaklack, för dagen kallad "Mensahklubben") satt vid motsatta änden uppfattade jag först inte ens vad som hänt, utan trodde att TFF-arna som rusade mot sidlinjen för att gratulera Sundin stod i begrepp att anfalla linjemannen för en eller annan missad förseelse vid den målchans Sundin just oundvikligen hade missat. Sedan njöt jag och jag njöt nästan lika mycket över buropen mot Sahlman varenda gång han töjde ut på sekunderna vid inspark. Eller när Stefan Andreasson, en dittills skamlös hemmadomare som varnat 4 (fyra) TFF-are och 0 (noll) djurgårdare blåste av de fyra minuternas övertid efter tre. Sånt förstår ni, bortskämda lyxsupportrar, inte att uppskatta!

5 kommentarer:

Got blues sa...

Fem kryss i en omgång... helt osannolikt.

Men grattis.

Studiomannen sa...

Åke.

Stefan är Johannesson och han får inte döma DIF-matcher. Jo, derbyn.

Tacka MFF litta också!

Jesper sa...

Ger mig fan på att MFF vinner Allsvenskan nu. Plötsligt en möjlighet som sannerligen vore sensationell.

Anonym sa...

Jesper! Om MFF vinner Allsvenskan bjuder jag dig på lunch en gång i veckan under 2008 och 2009.

Jesper sa...

erik d: erbjudandet noterat.