24 mars 2007

Dagens dikt

Zlatan talar ut

Det känns bra.
För att man saknar
för att det är kul


Jag hade mina anledningar.
Vi hade ett snack
Jag har ingen svensk tv
i dag är jag här.


Absolut inte
Vilka? Vilka?
Lite olika men det är inte viktigt.
Jag ska göra mitt bästa


Inget speciellt
Nej
Bra.
Absolut inte.
Jag är den jag var
för tre år sen, för fyra år sen och fem år sen.
Jag har alltid sagt: det är en bonus.
Vart jag än har kommit har jag vunnit.
Absolut inte
Absolut inte
Absolut inte.


De har inte saknat mig, det finns inget att snacka om

Det kan vara bra att vila
Spelar jag inte så vilar jag,
spelar jag så gör jag mitt jobb
Absolut inte,
Jag vet inte, kan inte förklara,
Sedan har man fått slippa prata med er


Absolut inte

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kom vi inte överrens om att du skulle sluta skriva så mycket om Zlatan?

Jesper sa...

Jo, men här har han ju skrivit helt själv...

Anonym sa...

Och du har förädlat - mycket vackert tycker jag, faktiskt.